چرایی عدم برگزاری کمپین "طبیعت پاک" در نوروز97

چرایی عدم برگزاری کمپین "طبیعت پاک" در نوروز97

امتیاز کاربران
ضعیفعالی 

 کمپین طبیعت پاک، که سال گذشته به همت برادران هاشمی و شرکت پایدار پلاستیک، آغاز شد و در ادامه با همراهی بسیاری از اهل صنعت و دوستداران محیط زیست پر قدرت ادامه یافت، امسال برگزار نمی شود اما برادران هاشمی، با ارسال خبری به ماهنامه از "چرایی" عدم شکل گیری این پویش سبز صنعت پلاستیک در سال 1397 پرده برداشته اند که ذیلا می توانید آنرا مطالعه بفرمایید. (برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کمپین در سال گذشته، می توانید به شماره ی 332 ماهنامه و مصاحبه ماهنامه با آقای هاشمی مراجعه نمایید.)

پیش از مطالعه ی متن آقایان هاشمی، لازم می دانیم جهت آگاهی مخاطبان گرامی، به این نکته اشاره کنیم که این پویش در سال گذشته به ایام عید و نوروز باستانی منحصر نماند و در روز زمین پاک نیز ادامه یافت. اما امسال، به دلایلی که که ذیلا مستحضر خواهید شد، این کمپین شکل نخواهد گرفت.

متن توضیحات برادران هاشمی از شرکت پایدار پلاستیک، به شرح ذیل است:

به گزارش ماهنامه صنایع پلاستیک، سال گذشته (1395) بهمن ماه بود که ایده کمپین طبیعت پاک شکل گرفت. بسیار مشتاقانه به دنبالش رفتیم و با عشق به طبیعت و مرز بوم عزیزمان، ایران به استقبال چالش های این کمپین رفتیم. (اینجا بخوانید: چرایی شکل گیری کمپین #طبیعت_پاک)

در شروع راه، واحدهای صنعتی پلاستیک همراه‌مان شدند و از آن ها انرژی و قوت گرفتیم و شد آنچه همه همکاران دیدند. 300 هزار کیسه زباله در کشور توزیع کردیم و بازتاب خبری آن و شوق داوطلبان در شهرهای مختلف، غافلگیرمان کرد.

اما کمپین را یک برنامه درازمدت ندیدیم که اگر قرار بود چنین باشد، از ابتدای سال 96 باید دبیرخانه و تشکیلات آن را مستقر می کردیم.

با نزدیک شدن به نوروز 97، درخواست های مختلفی از داوطلبان می شود که برنامه ادامه دارد یا خیر؟ برخی همکاران گرامی هم پیگیر می شوند و جواب ما این است:

در نهایت علاقه، امسال نمی‌توانیم این کمپین را برگزار کنیم. توسعه مجموعه پایدار پلاستیک و طرح های توسعه ای از یک طرف و حضور در نمایشگاه ایران پلاست و نمایشگاه های بین المللی صنعت پلاستیک، برنامه ریزی را برای اجرای کمپین با مشکل مواجه کرد.

ولی اجرا نکردن کمپین به معنی این نیست که به دنبال طرح های طبیعت دوستانه نرویم.قطعا سال 97 یکی از برنامه های ما، ایده پردازی برای کمپین های طبیعت خواهد بود و با همه وجود منتظریم شرایط اقتصادی به ثبات برسد و این شرایط رو به بهبود برود.

 به عنوان تولیدکننده صنعت پلاستیک، همیشه زیر تیغ انتقاداتی هستیم که نه به تولیدکننده، بلکه به فرهنگ مصرف ما مربوط است و ما هم به عنوان یک ایرانی، قلبمان برای محیط زیست‌مان می‌تپد.

 هر چند کمپین را امسال نخواهیم داشت، اما درخواست مان به عنوان یک ایرانی، یک شهروند، یک فرد عادی این است که سال به سال رفتارمان با طبیعت بهتر شود و از خانواده و دوست و فامیل خواهش کنیم نهایت تلاش خود را برای پاکیزه نگه داشتن طبیعت به کار ببندد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه سازی

سایت جهانی پلیمر مدیا شما را به بازدید از غرفه این سایت در

سالن 11 غرفه C182 نمایشگاه PLASt2018 دعوت می نماید.

 

____________________

 The Greates Media Partner of PIM is the Oldest and The Strongest World Publisher of Polymer Industry

Dr. Gupta Verlag

The Dr. Gupta-Verlag. Your center for topics related to polymers