نشست هم اندیشی بیست و چهارمین دوره نمایشگاه چاپ و بسته بندی برگزار شد

نشست هم اندیشی بیست و چهارمین دوره نمایشگاه چاپ و بسته بندی برگزار شد

امتیاز کاربران
ضعیفعالی 

دیروز دوشنبه 15 آبان ماه 1396 شمسی، نشست هم اندیشی ستاد برگزاری بیست و چهارمین دوره ی نمایشگاه ین‌المللی چاپ و بسته بندی و ماشین‌آلات وابسته برگزار شد. 

در این نشست که با حضور روسای اتحادیه‌های بزرگ صنعت چاپ و بسته‌بندی برگزار شد، راهکارهایی برای اجرای بهینه ی نمایشگاه ارایه شده و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست هم اندیشی، روسای اتحادیه های اچاپخانه‌داران، لیتوگرافان، صحافان، صادرکنندگان صنعت چاپ، کاغذ و مقوا و انجمن کارتن و ورق حضور به هم رسانده بودند. ضمن اینکه نکته ی جالب دیگری که در این نشست خودنمایی می کرد، حضور فعال و موثر نمایندگان سازمانهای چاپ و بسته بندی اتحادیه ی اروپا بود که نکات جالبی را برای بهتر برگزار کردن نمایشگاه به ستاد اجرایی ارایه دادند. 

بیشتر حضار نسبت به برگزاری نمایشگاه بسته بندی شهرآفتاب انتقاد داشته و معتقد بودند که برگزاری این نمایشگاه در زمانی نزدیک به زمان برگزاری این نمایشگاه جا افتاده باعث صدمه به بخش بین المللی بیست و چهارمین دوره ی نمایشگاه ین‌المللی چاپ و بسته بندی و ماشین‌آلات وابسته شد. 

احمد ابولحسنی ریاست اتحادیه ی لیتوگرافان ضمن تاکید بر قدمت نمایشگاه، گفت: با وجود متقاضی فراوان تنها یک سالن دیگر باقی مانده است اما برگزاری نمایشگاه شهر آفتاب، که اقدامی سجیده نبود و با توجه به فاصله ی زمانی بسیار کم و نیز برخی محدودیت های بین المللی، باعث ریزش در بخش میهمانان خارجی نمایشگاه شده است که این به معنای کاهش درآمد ارزی نمایشگاه است. 

وی ضمن قدردانی از رسانه های تخصصی جهت اطلاع رسانی مناسب درباره ی برگزاری نمایشگاه معتقد بود که همین اقدام رسانه ها باعث شد تا دوره ی گذشته ی این رویداد به اذعان مسوولان برگزاری و غرفه گذاران از نظر بازدیدکننده بسیار تخصصی باشد و این به کیفیت نمایشگاه دوره ی گذشته کمک شایانی کرد. 

ابوالحسنی با بیان اینکه امسال با تمرکز بر تبلیغات در روند توسعه بازدیدکنندگان تخصصی فعال‌تر خواهیم بود، افزود: در سالن 38 شرایطی را پیش بینی کرده ایم تا بتوان ماشین آلات چاپ به صورت تخصصی و یا در حوزه های گوناگون به نمایش در آیند. این کار به جذب مخاطب تخصصی کمک خواهد کرد.

وی از سه برابر شدن بودجه ی تبلیغات ستاد اجرایی خبر داد و گفت: تنها در این بخش بر اساس یک برنامه ریزی مدون، سه میلیارد تومان هزینه شده است تا تبلیغات وسیع تری برای نمایشگاه صورت پذیرد. لذا امیدواریم که دوره ی بیست و چهارم، از نظر بازدیدکننده در وضعیت مطلوبی قرار داشته باشد.

ابولحسنی ادامه داد: امسال ستاد برگزاری با سنوات قبل متقاوت است و از هیات مدیره های گوناگون تشکیل شده است تا تشکل ها حضور حداکثری در برگزاری نمایشگاه بیست و چهارم چاپ و بسته بندی تهران داشته باشند. وی همچنین عنوان کرد: در نمایشگاه امسال، یک استودیو تخصصی تدارک دیده شده که برنامه هفتگی با موضوع صنعت چاپ و مشکلاتی که دست‌اندرکاران این حوزه با آن درگیر هستند به صورت زنده پخش خواهد شد.

در ادامه ایرج استاد علینفی ریاست اتحادیه ی چاپخانه داران تهران، بر موضوع همبستگی تاکید کرد و در سخنانی خواستار همدلی روز افزون میان چاپخانه‌داران، لیتوگرافان، صحافان و کاغذفروشان و سایر اصناف درگیر در موضوع چاپ، بسته بندی و ماشین آلات وابسته شد. 

جلیل غفاری رهبر، رییس اتحادیه صحافان تهران گفت: از ویژگی های خوب دیگر نمایشگاه امسال یکی دیگر آنست که نمایشگاه چاپ و بسته بندی دوباره به تشکل ها و اتحادیه ها واگذار شد و مجوز برگزاری آن نیز به نام اتحادیه ها صادر شد. در چند سال گذشته، اتاق اصناف مجوز برگزاری این نمایشگاه را در اختیار گرفته بود که به گفته ی رهبر با تلاش اتحادیه ها دوباره این مجوز به اتحادیه ها عودت داده شد. 

وی با ابراز خرسندی از برگزاری نمایشگاه به دست متولیان آن، گفت: هم اکنون بیش از 5000 هزار متر مربع فراتز از ظرفیتی که داریم تقاضا داریم. وی افزود: یکی از راهکارها اینست که غرفه ها را کوچکتر کنیم تا تعداد بیشتری از همکاران بتوانند در نمایشگاه مشارکت کرده و  از مزایای حضور در آن بهره مند شوند. 

در ادامه عابدین، رییس فعال اتحادیه ی صادرکنندگان صنعت چاپ که متولی و مسوول بخش بین الملل نمایشگاه است به بیان نکاتی چند پرداخت و گفت: حضور پر رنگ دست در کاران صنعت چاپ، نشانه ی همبستگی اهالی و تشکل هاست و ما امید داریم با همکاری و همیاری در توسعه ی هر چه بیشتر این برند ایرانی بکوشیم.

وی افزود: به عنوان اتحادیه ی صادرکنندگان صنعت چاپ ایران، این افتخار را داشته ایم همکاری تنگاتنگی با برگزارکنندگان این نمایشگاه داشته باشیم. 

بابک عابدین در توضیح فعالیت های نهاد متبوع خود گفت: ابتدا هدف ما حضور حداکثری کشورهای منطقه به ویژه عراق و افغانستان بود. از همین رو تبلیغات را از منطقه آغاز کردیم. سپس نوبت به اقلیم کردستان عراق رسید که به عنوان میهمان ویژه در این دوره شرکت نماید. 

عابدین ادامه داد: هم اکنون در سطح اروپا مشغول فعالیت هستیم و با استقبال بسیار خوبی مواجه شده ایم.

عابدین با بیان اینکه با دست‌اندرکاران صنعت چاپ کشورهای ایتالیا، بلژیک، انگلیس، فرانسه و اسپانیا تعامل و رایزنی داشته ایم، یادآور شد: پیس از این، پیشنهاد تغییر زمان برگزاری نمایشگاه را به دلیل تداخل زمانی با عید کریسمس دادیم که از مسوولان برگزاری نمایشگاه برای توجه به این موضوع و تغییر زمانی نمایشگاه متشکر هستیم.

وی تاکید کرد: برای بخش بین‌الملل بودجه‌ای تدارک دیده شده که این پتانسیل را دارد که روند توسعه ی این بخش را تسریع نماید. البته در این میان باید از حضور نمایندگان کشورهای پیشروی منطقه ای و بین المللی الگو بردای مناسب داشته باشیم تا توسعه ی متوازن در همه بخش های این صنعت را شاهد باشیم. 

 در انتهای جلسه، ابوالفضل ایمنی مدیر روابط عمومی نمایشگا چاپ به تشریح برخی از فعالیت های انجام شده در حوزه ی خود پرداخت و گفت: امسال آموزش غرفه گذاری استاندارد از طریق آنلاین برای غرفه داران، برای نخستین بار برگزار می‌شود، همچنین اپلیکیشن پیام رسانی ویژه ی نمایشگاه تدارک دیده شده است که تا این لحظه بیش از سه هزار بار دانلود شده است و این بدان معناست که افراد متخصصی در نمایشگاه امسال از این طریق هم حضور به هم خواهند رساند. وی ادامه داد: البته ما به این بسنده نکردیم و جهت جذب بازدیدکننده ی تخصصی به تبلیغات محیطی در شهرک های صنعتی پرداخته ایم. همچنین در این دوره برای اولین بار استودیویی برای برای تولید برنامه تصویری در نظر گرفته شده که قرار است این برنامه از مسیر شبکه‌های اجتماعی پخش شود.

لازم به ذکرست بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران، 22 تا 25 آذر ماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد

اضافه کردن نظر

هدف و تعهد خبری ما

facebook ic     هدف ما

هدف ماهنامه صنایع پلاستیک

تعهد خبری ما

اول) آگاهی صحیح تر و سریع تر، حق شماست. با ما باشید

دوم) اعتبار خبر و دقت را قربانی سرعت نمی کنیم. مطالب این تارنما پس از تایید از دو منبع موثق و مدیرماهنامه و یا سه منبع موثق انتشار می یابد..

سوم) نظرات شما برای ما قابل احترام و راهنمای ماست. آنها را در زیر اخبار درج کرده و یا برای ما بنویسید و به آدرس زیر بفرستید با ذکر اجازه انتشار یا بدون اجازه انتشار. 

info@pime.ir                        

Web Analytics 

شرکت اطلس ماشین پلیمر: عرضه کننده ماشین های تزریق پلاستیک

_

________

_________

نخستین همایش ظروف یکبار مصرف (کلیک کنید)

____________________

 

 

 The Greates Media Partner of PIM is the Oldest and The Strongest World Publisher of Polymer Industry

Dr. Gupta Verlag

The Dr. Gupta-Verlag. Your center for topics related to polymers